logo Moder
Turbosprężarki zielone

Turbosprężarki ModerAutoSerwis

Stanowiska regeneracji turbin

Profesjonalna Regeneracja Turbosprężarek

Turbosprężarka i elementy turbin

Serwis Turbosprężarek

Loga firm - Garrett, Mitsubishi itd.

Sprzedaż Turbosprężarek

Elektroniczne nastawniki

Naprawa elektronicznych nastawników

Proces regeneracji

Turbosprężarki są prostymi maszynami przepływowymi, które przy właściwej eksploatacji potrafią działać bezawaryjnie przez setki tysięcy kilometrów. Często pomijane, niepozorne czynności obsługowe przez użytkowników oraz bardzo często przez mechaników mają bardzo istotny wpływ na żywotność turbosprężarki.

  1. Rozłożenie turbosprężarki na części
  2. Czyszczenie elementów
    • Mycie wszystkich elementów z ciężkich zabrudzeń
    • Mycie ultradźwiękowe elementów niepodlegających piaskowaniu ze względu na precyzję wykonania oraz stosowanie różnych powłok ochronnych
    • Czyszczenie mechaniczne elementów zewnętrznych żeliwnych oraz aluminiowych
  3. Weryfikacja uszkodzeń
  4. Wymiana uszkodzonych elementów
    • W przypadku turbosprężarek z przebiegiem większym niż 200tyś km oraz używanych w sporcie lub pojazdach gdzie silniki są poddawane dużym obciążeniom, wszystkie elementy wymieniane są na nowe, gdyż przy wykorzystywaniu badań makroskopowych nie jesteśmy wstanie sprawdzić zmęczenia materiału.
  5. Wyrównoważenie elementów obrotowych na stanowisku wolnoobrotowym Turbosprężarka umieszczona w stanowisku wolnoobrotowym
    • Wyrównoważanie dynamiczne przy prędkości obrotowej 2500min-1 w celu "wyłapania" zjawisk niemożliwych do zauważenia w przypadku wyrównoważenia statycznego.
  6. Wyrównoważenie złożonego rdzenia na stanowisku wysokoobrotowym !!!! Turbosprężarka umieszczona w stanowisku wysokoobrotowym
    • Stanowisko pozwalające na wyrównoważenie rdzenia turbosprężarki pracującego na własnych łożyskach ślizgowych przy prędkości około 170 000 obr/min, co pozwala zredukować nawet najmniejsze niewyrównoważenie oraz obszary, gdzie powstaje rezonans, który może uszkodzić turbosprężarkę. Taka operacja jest konieczna we wszystkich turbosprężarkach stosowanych w silnikach spalinowych pojazdów osobowych, które potrafią się rozpędzać nawet powyżej 200 000 obr/min
  7. Obróbka mechaniczna miejsc mających znaczny wpływ na przepływy gazów w konfuzorze oraz dyfuzorze
  8. Złożenie stron sprężarki oraz turbiny
  9. Ustawienie ciśnienia doładowania
  10. Zabezpieczenie turbosprężarki na czas przechowywania oraz transportu
facebook